Kayıp Ruh Yitik Beden Kitabının Yazarı Ayla KOCA ile Röportaj

yazar

Merhabalar Ayla Hanım. İlk kitabınızı tebrik ederim. Bu ufak söyleşimi kabul ettiğiniz için çok mutluyum. Röportaj öncesi ben sizi az çok tanıdım ama okuyanlar da Ayla Koca'yı tanımak isteyeceklerdir. Ayla Koca kimdir? Yeni bir yazar olduğunuz için öncelikle bu soruyla başlayalım.
7/07/1977 yılında Malatya'da doğdum. 20 yıllık hemşireyim. 16 yıllık polis eşiyim. 15 yaşında oğlum, 10 yaşında kızım var.

Favori yazarınız kimdir?
Adını yazsa defalarca okurum. Lisa Gardner kesinlikle.

Ne zaman 'ben artık ciddi anlamda yazmalıyım, bir kitabım olmalı' dediniz?
Ortaokuldan beri ufak hikayeler yazıyordum. Daha sonra ergenlikle beraber şiire yöneldim ama kafiye bulamayınca tekrar düz yazıya geçtim. Son 2 senedir başlayan ama devam edemediğim roman testlerim vardı. Sonra bir gece gördüğüm rüya ile bu kitabı yazdım.

Kayıp Ruh Yitik Beden'i yazmaya sizi teşvik eden nedir?
Bir gece rüyamda kitapçıya gidiyordum. Rafta dikkatimi çeken kitabı elime alıyorum. Kapakta 'Kayıp Ruh Yitik Beden' yazıyor. Yazar ismi de benim adım. Öylece uyandım. O gün oturup yazmaya başladım. Yazarken sonuna kadar her şey aklımda yazıyordu.


kahve


Karakterlerin özelliklerine neye göre karar verdiniz; kendi hayal dünyanız ağırlıklı mı yoksa daha çok gerçek hayatınızdan mı?
Çoğunluğu hayal gücüm ama Alara'nın yaşadığı bazı olayları yaşamış olabilirim. :)
Bu tür esrarengiz olaylar insanların hep korktuğu şeylerdir ancak bu olayları gerçekten yaşayan pek çok insanın olduğuna şahidim. Ruhani yaşanmışlık ve astral seyahat efsane değil gerçektir. Yani yazdığım roman aslında fantastik değil. Yaşayanlar bilir.

Aklınıza bir fikir geldiğinde unutmamak için nereye kaydedersiniz?
Hepsi beynimde kayıtlı.

Gençliğinizde kitaplar ile aranız nasıldı?
Ortaokuldan itibaren okumaya başladım. Okumayı çok seviyorum. Beğendiğim ve sürükleyen bir romansa 300 sayfalık kitabı bir günde bitiriyorum.

Edebi romanlar mı güncel romanlar mı?
Her tür okuyorum. Son zamanlarda biyografi ve gelişim okumaktan vazgeçtim. Çok övgü alan güncel kitapları, gündemi yakalamak için mecburen okuyorum. Ama gönlüm her zaman edebi romandadır.

Kitabı yazma süreciniz ne kadar sürdü?
5 aya yakın bir sürede.

Peki hangi zaman diliminde yazmayı tercih edersiniz? 
Genelde gece yazıyorum. Çocuklar yattıktan sonra 

Evli, çalışan ve iki çocuk annesi bir kadın olarak roman yazmak zor olmadı mı? Aileniz bu durum karşısında 'yeter artık bize de vakit ayır' demediler mi?
Yok. Her iş bittikten sonra çocuklar ders çalışırken yanlarında hem onları denetleyip hem bilgisayarda çalıştığım için sorun olmadı. Dediğim gibi herkes yatınca yazdığım için kimseyi ihmal etmedim. :)

Son olarak okurlara ne söylemek istersiniz? :)
Herkes ikinci şansı hak eder ama herkese Alara yetişemez. O yüzden kendinizi çok sevin ve kimsenin sizi üzmesine izin vermeyin.


Kitabı okumuş biri olarak söylemeliyim ki; olay örgüsü, konusu gerçekten çok hoşuma gitti. İş yerimde dahi elimden bırakamadım :) Yazarın 2. kitabını beklemeye başladım bile. Yazarımızın yüreği dert görmesin. Beni kırmayıp röportaj teklifimi kabul ettiği için çok teşekkür ederim.

Kitabın çekilişine katılmak için TIK.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma