Little Korea Macerası

Kore restoranı
Kore fanlığı tanımının doğru bir kelime mi olduğunu bilmiyorum. Sanmıyorum hatta sevmiyorum da bu tabiri ama günümüzde öyle bir hale geldi ki Kore sevgisi, artık neyin fanı olduğumuz bile belli değil.

Yıllardır Kore filmlerini, dizilerini severek izliyorum. Bazılarına göre K-Fan ım galiba :) 
Zibilyon tane dizi film izledikten sonra da ramen yememek garip olurdu. Yıllar önce (Türkiye 'de ramenin ilk bulunduğu dönemlerden bahsediyorum ) internetten sipariş ile Leader ramen yemiştim. Acılısı çok hoşuma gitti ki hâlâ rameni acılı yerim. Sonra sonra Kung Fu ramen geldi. Bu iki marka da çok pahalı elbette o zamanın ekonomisinde. Pahalı olduğu için alamayıp salçalı makarna yapıp yerdik ne günlerdi beee! En son Indomie ramen marketlerimize geldi de sürekli yiyebiliyoruz artık.

Yine konudan saptım mı ben. Neyse toparlıyorum hemen. Yıllardan beri de Kore restoranında gerçek bir ramen yemeyi dört gözle bekledim. Bize en yakını Bursa 'da açılmış olan Little Korea. En nihayetinde geçen hafta gidebilme fırsatım oldu.

Damak tadımın geniş olmadığını bildiğim için gitmeden önce sadece ramen yiyebileceğimi tahmin etmek çok da zor değildi. Ancak gittiğimizde ortaya değişik, Kore 'de de gayet popüler olan bazı yemekleri sipariş ettik.

kore mutfağı
Bir heyecan yemeklerin üzerine atladığımız için Bibimbap 'ın resmi maalesef yok. İnternetten bulduğumu koyacağım :) 
Tabağın böyle muntazam bir düzen içerisinde göründüğüne bakmayın. Kore usulü bir şekilde hepsi karıştırılıyor. Bibimbap'ta kullanılan (sanırım balık yağı, başka bir şey aklımıza gelmedi) sos ya da yağ ne olduğundan emin değilim, bir nebze olsun yenilebilir nitelikteki yiyeceği yenilemez kılmış. Sadece ben de değil, masada 8 kişiydik ve hiçbirimizin yiyebileceği bir şey değildi.  
O yüzden benim gibi damak zevkiniz geniş değilse menüden Bibimbap'ı eleyebilirsiniz.


Bu da Dak Kang Jung 'muş. Tavukla yapılan bir yemek olduğu için bizim damak tadımıza uyar gibi geldi. Diğer yemeklere göre daha yenebilirdi. Yağsız pilav ve beyaz lahana ile servis ediliyor. Yerken de marula sarıp yiyormuşsunuz. Usul buymuş diye yaptık biz de :)
kore yemekleri

En son ortak yemeğimiz ise Kimbap 'tı. Serviste sanırım 10 tane vardı ama resmini çekmek sonradan aklımıza gelmişti. Görgüsüz gibi daha tadına bakmadan resmini mi çekeyim canım :D
Soya sosuna batırarak yemek uygunmuş. E onu da sosa banıp yedik. Beklediğimden daha iyiydi diyebilirim. En azından yosun yüzünden okyanusu ağzınıza sığdırmışsınız hissi veriyor çok fazla. Yumurta yemediğim için, içindeki yumurta parçaları rahatsız ettiğinden benim için yenebilir kategorisine maalesef kimbap da giremedi. :(
korean food

Olsundu ben ramenimle de mutluyum. Ramenin tadı enfesti. Acısı mükemmeldi. İnce doğranmış mantar ve salatalık çok yakışmış. Özellikle mantarı evde yaptığınızda da denemenizi tavsiye ederim.
( Kaç senedir yiyorum diyorsun hâlâ çatalla mı yiyorsun demeyin.
Çatallı olan ramen benim değil üstten resmi çekilmiş bi tek bu vardı elimde yoksa chopstick kullanabiliyorum çok şükür. :P )
ramyon

2 tane de tatlı sipariş ettik. Tatlıları bizim için tatlı gibi değil. Malumunuz Koreliler tatlıyı az tüketiyorlar. Adlarını hatırlayamıyorum ama resimlerini aşağıya ekledim. Yine kendi çektiğim resimler değil. Bunların da resmini çekemeden tüketmişiz. Kesinlikle yenebilir tatlardan bu da.

Little Korea 'nın sahiplerinden SuJin oradaydı biz gittiğimizde. Gerçekten çok sıcakkanlı ve işini severek yaptığını görebiliyorsunuz. Yolunuz düşerse Bursa 'da bulunan bu küçük ama çok sevimli olan bu restoranı denemenizi tavsiye ederim. 

Sevgiler...

4 yorum:

  1. Dini gerekçelere uygun mu lutfen cevap verin domuz eti falan lutfen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman araştırdığımızda bununla ilgili olumsuz bir yoruma rastlamadım zaten bir çok arkadaş da daha önce gittiği için çok fazla da düşünmedim bunu ama et malzemesini sanmıyorum tutup da Kore den getitrsinler ya da Türkiye de de domuz eti bulabileceklerini de sanmıyorum o yüzden bence bizim için uygundur. Yine de gittiğinizde hem sorun hem de çok rahatsız hissedecekseniz bi ramen yiyip çıkın :)

      Sil
  2. fiyatlrı nekadar acaba biliyomusunuz?

    YanıtlaSil
  3. Ben gideli bir kaç yıl oluyor ama o zaman facebook sayfasında menülerin fiyatları yazıyordu. :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma